Två steg fram, ett steg tillbaka. Så kan det gå ibland.
Idag var det ingen bra hund dag för unge herr Lincoln. Jag försökte mig på "korvtricket" och mosa in korv i hans mun när vi fick möte. Linc var tokig och förstod inte alls att det var min hand som var i närheten av hans mun. Snabbt bett, ruskning med huvudet och vipps så hade jag ett helt nytt hål i pekfingret!

Saken med Linc är den att han har kvar valp-HÖRN-tänderna där fram, eller Huggtänderna som kanske är mer passande just idag. Så det går hål bara han tänker på att bita på något.
Skönt att han inte biter hårt, så det läker snabbt. Men BLOD kommer det! Massor med blod orsakat av hans ättriga valptänder! Usch, varför sa ingen något om det när jag köpte kines? Jag trodde alla hundar ömsade tänder när dom blev vuxna ;)

Ja, nu är han i vilket fall lugn och fin på stolen här bredvid mig. Nästa promenad är det bara att ge sig på det på nytt. Igår gick det ju väldigt bra, så jag får tänka på det och förhoppningsvis föra över posetiv energi på den lille!

1 Comment:

  1. Linda said...
    hej!
    var ett tag sedan vi kikade in här!
    hoppas ni har det bra!

    kram från oss

Post a Comment