Alla vet inte om att dom är arga!


Den här dagen bara kör på och på och på!
Linc slutar aldrig att överraska! Vi är nyss hemkomna från en timmes promenad, jag kan gå hur mycket som helst idag tror jag. Ska ut och möta mor min på en kortpromenad om en halvtimme ;)

I vilket fall så råkade vi ut för en lös hund på promenaden nyss, matten till vovven trodde att hundarna var inomhus men tydligen hade dom stuckit ut på tomten vid något obemärkt ögonblick (känner igen det där!).
När jag med mina kineser + Cicci med Birka gick förbi blev smitaren väldigt intresserad, såklart. Hon sprang mot oss och skällde i högan sky. Vi travade på eftersom vi antog att ägaren visste om att hunden var utomhus. Men när ägaren, högröd i ansiktet, rusade ut och började ropa (minst i samma ljudvolym som hundens skall) förstod vi att dom kanske inte hade 100% koll ändå. Bilar började komma och hunden stod mitt i vägen.

I såna här situationer får Linc bli hur arg han vill. Jag var tvungen att gå mot hunden för att locka den med till vägkanten! Ägaren kommer ut med andan i halsen och frågar om mina hundar mår bra, eftersom Hennes hund är så arg mot andra!

Haha, och jag som var rädd att det skulle bli tvärt om?
I vilket fall så hälsade både Linc och Chess på den arga tiken, och hon verkade inte alls veta om att hon var aggressiv, för det gick jätte bra ;)

Jag är så stolt över mina små skithundar som hjälpte mig att rädda tiken från vägen och bilarna. Hon var tydligen 14år och det är inte säkert att hon hörde att bilarna kom ens. Tossa, 14år, arg och utan tänder i munnen. Det är inte lätt att vara tik ;)

0 Comments:

Post a Comment